16.3.2007

Neulekirjani osa 2

Books

Wrap Style ja Scarf Style sai täydennystä viikolla kun Lace Style kolahti postilaatikkoon keskiviikkona. Tilasin kirjani AdLibriksesta ja sain sen samalla tahdilla kuin .kirsi sai Favorite Socks -kirjan. Minulla ja AdLibriksella on ihan eri käsitys 1. luokan kirjeen saapumisnopeudesta. Matka kesti 5 arkipäivää - kuulostaa 2. luokan kirjeeltä enemmän.

Lace Style -kirjasta löytyy ohjeita tekijöiltä isolla T:llä kuten Nancy Bush (mm. Scarf Stylen Ene's scarf ja muitten kirjojen lukuisat ihanat sukka- ja huiviohjeet), Evelyn A Clark (mm. Wrap Stylen Shetland Triangle ja Swallowtail Shawl Interweave Knits -lehdessä) ja Kathy Zimmerman.

Olen neulonut trion kahdesta kirjasta huivit ja tästäkin tulen ajan kanssa neulomaan ihan varmasti jotain. Tällä hetkellä Nancy Bushin Lily of the Valley Shawl kiinnostaa eniten. Never Wimpy Wimple -huppuun/kauluriin olisi jopa valmiiksi ohjeen mukaista lankaa eli Knit Picksin Shadowta. The Essential Tank Top (sinistä pitsiä)on toteuttamisen arvoinen muunneltuna ja Ooh La Lace Dress and Stole olisi aika kiva johonkin juhliin. Kuvat näistä löytyvät mm Knit Picksin sivuilta. Arvatkaa mikä on mikin.

Odotin kirjalta hiukan enemmän, mutta en kadu hankintaa. Tätäkin teosta pitää maistella, sisäistää vähitellen kuten olen aikanaan muitakin maiskutellut. Kirjan lopussa on hyödyllinen design notebook eli ohjeita suunnitteluun. Lace Stylesta saan ainakin ideoita ja vinkkejä omiin neuleisiini.

Lopuksi seuraa vilautus. Huomenna tästä oma postaus.

Handspun yarn

Handspun yarn

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mulla on sellainen muistikuva, että Adlibriksellä ei ole omia varastoja, joten siksi menee muutama päivä enemmän. Mä oon himoinnut tuota Scarf Stile -kirjaa jo jonkin aikaa.

Jatta kirjoitti...

Voi iiks mikä sniikkipiikki! Miten voit osata kehräämisen noin hyvin noin vähällä kokemuksella? Etkö just vasta aloittanu opettelut ja kaikki? Mulla on ollut täysin väärä kuva itsekehräämisestä, en itse pidä siitä jos langan väri/paksuus vaihtelee jatkuvasti. Mut nämä sun kaunokaiset, WAU. Pitäiskö lähteä johonki kurssille ens talvena..

Nuttula kirjoitti...

Uskomattoman kaunista, onko tuo sitä edellisessä postauksessa kehrättyä lankaa? Mahtaa olla eri ihanaa neuloa kun lanka on itse kehrättyä! Olet todella taitava!

Vilma kirjoitti...

Mä aattelin kans ostaa Lace Stylen, just tuolta Adlibriksestä. Pikkuisen kuitenkin epäilyttää, kun lähes kaikki kirjan ostaneet on olleet jotenkin pettyneitä sisältöön. Mut eiköhän sieltä pienen kypsyttelyn jälkeen jotain neulottavaa löydy, kuten sanoitkin! :)

Lanka on tosi herkullisen näköistä!

Suvi kirjoitti...

Todella kauniilta näyttää tuo lanka! Jään odottamaan tarkempaa esittelyä :)

anNu kirjoitti...

Aura: Totta, AdLibriksellä ei ole omia varastoja. Sain torstaina meilin, vahvistuksen (kirjan olin jo tilannut viikonloppuna) että kirja on lähtenyt torstaina 1. luokan postissa. Odottelin siksi kirjaa aikaisemmin saapuvaksi.

Jatta: Joo, olen aloittanut kehräämisen ihan vähän aikaa sitten. Pidän itseäni hyvin aloittelevana kehrääjänä, mutta kehrääminen on helpompaa kuin uskoinkaan tai sitten omaan sorminäppäryyttä :-D

Nuttula ja Kiko: kiitos sanoista, tämä on juuri sitä edellisessä postauksessa kehrättyä lankaa.

Vilma: Minulla oli ehkä liian suuria odotuksia Lace Stylen suhteen. Yksi syy lienee se, että olen neulonut pitsihuiveja ja lueskellut toisenlaisia pitsineule kirjoja. Tai olen nostanut kirjojen vaatimustasoa :-) Mielestäni Lace Style on kyllä melko lailla samaa tasoa kuin muut saman sarjan style kirjat.